ȘTIRI

De ce sunt uneori necesare meditațiile 

Nu este niciun secret că, încă de acum câteva decenii, elevii de gimnaziu sau liceu, uneori chiar și studenții, au apelat la profesori în afara orelor de școală pentru a consolida informațiile necesare dezvoltării academice. Este un adevăr cât se poate de evident faptul că trăim într-o lume în continuă schimbare. Asta înseamnă că competiția pentru a obține rezultate academice strălucitoare devine tot mai acerbă, iar mulți părinți apelează la beneficiile meditațiilor pentru copii, la acele materii care îi pot ajuta la examene sau olimpiade școlare. Meditațiile sunt extrem de utile, deși mulți sunt de părere că materia învățată la clasă ar trebui să fie suficientă. Dar nu este întotdeauna cazul. Profesorii meditatori îi pot ajuta pe copiii să-și dezvolte abilitățile de concentrare, înțelegere, de stăpânire a informațiilor, conducând la succesul academic al acestora. De asemenea, nu toți copiii au aceeași capacitate de înțelegere sau asimilare a informațiilor, iar un ajutor extra este bine-venit. Ne aflăm într-o perioadă în care autoritățile pun sub semnul întrebării meditațiile școlare. Totuși, în unele situații, ele sunt mai mult decât recomandate. 

De ce sunt, deci, necesare meditațiile?

Cum spuneam în paragraful anterior, sunt situații când copii pleacă din clasă cu materia neînțeleasă. Mai mult, nu toți au aceleași capacități de concentrare, de înțelegere sau asimilare a materiei. Uneori, unele probleme personale, din mediul familiar sau legate de anturaj, îi pot face pe copii să-și piardă capacitatea de memorare. Meditațiile sunt o tehnică eficientă, care îi poate ajuta în procesul de învățare din mai multe motive. Creșterea concentrării este de dorit, mai ales când sunt iminente anumite examene, precum Evaluarea Națională sau Bacalaureatul, ori olimpiadele școlare. Copiii pot avea dificultăți în menținerea concentrării asupra unei sarcini sau materii pentru o perioadă mai lungă de timp. Meditațiile îi ajută să-și antreneze mintea, să se concentreze asupra unei sarcini sau unor subiecte, ceea ce le permite să învețe mai eficient. În special în perioadele în care copiii se pregătesc pentru anumite evaluări, stresul pare a fi mult mai mare. Mai mult, acei copiii care își doresc rezultate foarte bune pot să resimtă uneori această povară, a presiuni notelor sau a celor din jur. A merge la un profesor care să îi ajute în acest sens, poate fi o modalitate de a reduce stresul, anxietate, având un sprijin de nădejde în abordarea calmă, relaxată a materiilor dificile sau la care doresc performanță. De asemenea, meditațiile îi încurajează pe copii să se aplece mai mult asupra informațiilor, dezvoltându-și abilitățile gândirii critice. Asta îi ajută să înțeleagă mai bine subiectele, abordându-le în mod independent. Succesul în învățare prin meditație poate îmbunătăți încrederea, precum și stimă de sine a copiilor, ajutându-i să se simtă mai bine cu privire la abilitățile lor academice. Încurajarea unui profesor este de multe ori extrem de prețioasă pentru mintea elevilor, dându-le aripi să meargă mai departe pe drumul propus. Meditațiile îi învață pe copii să adopte o mentalitate diferită, predispusă la învățare, fiind astfel deschiși unor noi informații, dispuși să învețe constant. Această mentalitate îi ajută să fie mai adaptați la schimbare, dezvoltându-se pe termen lung.

Când meditațiile aduc beneficii

Cum spuneam, în mediul academic, gimnazial, liceal, uneori chiar pe perioada studenției. există momente când copiii simt că au nevoie de ajutor. De exemplu, pot avea materii sau subiecte care le creează dificultăți. Meditațiile pot fi folosite pentru a aborda aceste materii în mod mai eficient, pentru a dezvolta o înțelegere mai profundă. În țara noastră, meditațiile sunt adesea făcute la materii precum Limba Română, Matematică, Engleză, iar pentru cei ce doresc să urmeze facultăți de profil, avem alte limbi străine, Biologie, Fizică, Chimie, Istorie. Mulți mai apelează la ajutorul meditațiilor când se află înaintea unui examen final sau a unui test important. În aceste situații, meditațiile îi pot ajuta pe copii să-și consolideze cunoștințele și să-și reducă anxietatea. Dacă un copil are dificultăți în menținerea concentrării, orele suplimentare făcute cu un profesor pot fi utile pentru a-i ajuta să-și îmbunătățească abilitățile de concentrare. Acestea pot fi integrate în rutina de studiu a copiilor pentru a-i ajuta să-și dezvolte abilitățile de organizare, planificare, de gestionare a timpului. Copiii care au nevoie de un impuls în ceea ce privește încrederea în propriile abilități pot beneficia de meditații care le accentuează succesul.

Când să apelăm la un meditator?

Nu suntem de acord că un copil să meargă la meditații dacă nu are nevoie. Asta nu va însemna decât să îi încărcăm inutil programul. Da, ele sunt utile, însă doar în anumite situații. Există, din păcate, părinți care insistă să își mediteze copiii chiar din clasele primare, când astfel de ore sunt aproape inutile.Trebuie să ne gândim că fiecare etapă academică are o vârstă specifică. Am auzit că unii părinți își duc copiii la meditați încă de la 6-7 ani, ceea ce, după părerea noastră este ceva total inutil. Meditațiile însă trebuie folosite doar în anumite situații. Dacă copilul tău se confruntă cu dificultăți academice persistente într-o anumită materie, este timpul să consulți un meditator specializat pentru a identifica cauza problemelor, apoi pentru a dezvoltă un plan de remediere. Când un elev este copleșit de anxietate sau stres în timpul învățării, un meditator poate să implementeze tehnici de gestionare a stresului, oferindu-i sprijin emoțional. Lipsa cronică de concentrare care afectează procesul de învățare al copilului poate fi gestionată tot cu ajutorul un meditator. Acesta poate dezvoltă strategii personalizate pentru a îmbunătăți abilitățile de concentrare. Dacă copilul pare demotivat, nefiind interesat să învețe, un meditator poate lucra pentru a crea o atmosferă pozitivă, mult mai stimulantă pentru învățare.

S-ar putea să-ți placă și...